توسط محمدحسن مزروعی
۱۴ آذر ۱۳۹۵

چرا سئو برای سایت و تجارت ما مهمه ؟

بخوایم واقع نگر باشیم، سئو یک تجربه بی پایانه البته نه اینکه بد باشه. بخوایم به باقی مسائل تجارت خودمون هم نگاه کنیم، کارایی مثل تولید، حساب داری، بازاریابی، فروش، درآمد و سود برای یک تجارت هم تجربه بی پایانه. هر دفعه باید یک شیوه بازیابی رو انجام بدیم. گاهی اوقات باید نحوه فروش رو عوض کنیم. اگه یک شرکتی بخواد مسئله مهمی مثل سئو رو تو تجارت خودش بیاره قطعا تاثیر گذاره و براش سودآوره. به نظرم میتونه تفاوتی در حد فاصله بین سود فروش یک محصول و ضرر نفروختن همون محصول باشه.

خوب بریم سر بحث سئو. به نظر من سئو یک موضوع پیچیده هست که از نظر خیلی از توسعه دهنده ها ساده به نظر میرسه. سئویی که امروز داریم با ۲ سال پیش فرق میکنه. با ۵ سال پیش فرق میکنه. و روز به روز پیچیده تر میشه و فقط به تغییرات چندتا المنت داخل صفحه و گنجوندن هزار تا کیورد نیست و حتی میتونه یه نقطه منفی هم باشه. من با توجه به تجربه چندین و چند ساله خودم تو سئو میگم ۳ بخش اساسی میتونیم براش تعریف کنیم. که به صورت مختصر توضیح میدم تا در پست های بعدی کامل تر بگم.

  • تحقیقات اولیه: شما اول باید هدفتون (فروش محصول، بالابردن تعداد اعضا و …) رو مشخص کنید و بر اساس هدف، رقبای خودتون رو مشخص کنین و تا آخر کار همیشه اون ها رو زیر نظر داشته باشین. مخصوصا در اول کار. کاری که خیلی از وب مسترهای ایرانی و بیزنس‌من های ایران انجام نمیدن.
  • مفاهیم سئو در سایت یا به اصطلاح (On-Page SEO): رعایت قوانین سئو تا حد امکان در داخل صفحات سایت و تغییرات مربوطه در سرور.
  • مفاهیم سئو در خارج از سایت یا به اصطلاح (Off-Page SEO): کار با دیگر سایت ها و گرفتن بک لینک درست و حسابی و کار با رسانه های اجتماعی و …

در پست بعدی براتون هرکدوم رو جداگانه توضیح میدم.

آثار منتخب

از بابت اجرا یا مشارکت در اونها خوشحالیم