برای کاربرامون تجربهی بهتری بسازیم
یکی از سادهترین نکاتی که در مباحث تجربه کاربری مطرح میشه اینه که «وقتی کاربر چیزی رو حذف میکنه، امکان بازگردانی رو هم برای کاربر فراهم کنید». این یه نکتهی کلیدیه و البته اجرای اون دردسرهای خاص خودش رو به همراه داره که باعث میشه اکثراً در نظر نگیرنش، اما نکتهای که در این مثال وجود داره اینه که اختیار رو به کاربر بدیم تا اگر با خطا یا مشکلی مواجه شد، امکان تلاش مجدد، بازگردانی یا مشاهده اطلاعات مرتبط دم دستش باشه …
همونطور که در تصویر مشخص کردیم، به عنوان مثال به جای اینکه به کاربر بگیم خطایی رخ داده و نیازه مجدد عملیات رو تکرار کنه، به سادگی امکان تکرار عملیات رو با گزینهی تلاش مجدد در دسترسش قرار بدیم.