قانون «۳ کلیک برای دسترسی» را فراموش کنید
بر خلاف باور عموم، کاربران در صورتی که در ۳ کلیک قادر به پیدا کردن اطلاعات موردنظرشون نباشن، سایت شما را ترک نمیکنن!
این در حالی هست که برای مدتی طولانی عبارت «تمام صفحات باید در ۳ کلیک در دسترس باشند» به عنوان یک قانون در ارزیابی تجربهی کاربری مورد توجه قرار میگرفت.
در واقع، تعداد کلیکها تاثیری بر رضایت یا نا امیدی کاربر نداره و هرچه کلیک صورت گرفته کمتر باشه، کاربر شادتر نمیشه ؛ بلکه مسئلهی قابل توجه «نزدیکتر کردن کاربر به هدف با هر کلیک» هست. در این صورت اگر همه چیز صحیح باشه، کاربر به آسانی مسیر خودش رو پیدا میکنه، و اگر کاربر رو مجبور به شمارش کلیکهاش نکنیم، چند کلیک اضافهتر مشکلی به وجود نمیاره …