توسط نیما صابری
۳۰ دی ۱۳۹۵

مردم لزوماً در وب مطالعه نمی‌کنند

مردم فقط زمانی در وب به صورت کلمه به کلمه مطالعه می‌کنن که به اون محتوا علاقه‌مند باشن ؛ در غیر اینصورت به کلمات های‌لایت شده یا کلمات کلیدی، عناوین معنادار، پاراگراف‌های کوتاه و … روی میارن، و چون برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشون عجله دارن، از روی چیزهایی که فکر می‌کنن بی‌ربط هست عبور می‌‌کنند!
بنابراین نباید این انتظار رو داشته باشیم که محتوایی که به نظر خوندنش سهل یا مرتبط نیست، بلوک‌های متن طولانی، دستورالعمل‌های غیرضروری و متون تبلیغاتی مورد توجه کاربرامون واقع بشن …

یکی از باورهای غلطی که در تجربه کاربری وجود داره اینه که «مردم در وب مطالعه می‌کنند»، اما به خاطر غلط بودنش و همینطور اینکه ممکنه خیلی از مخاطبین به همین دلایلی که در سطر بالا عنوان شد تنها به خوندن تیتر اکتفا کرده و برداشت اشتباهی شکل بگیره، تیتر واضح‌تری رو انتخاب کردم.

علاوه بر این، قصد دارم به ترجمه و بازنشر باورهای غلط دیگه ادامه بدم …

آثار منتخب

از بابت اجرا یا مشارکت در اونها خوشحالیم